Voit tehdä kantelun Traficomille verkkosivustosta tai mobiilisovelluksesta, joka ei noudata digipalvelulain saavutettavuusvaatimuksia.
Kannattaa olla aina ensin yhteydessä verkkosivuston tai mobiilisovelluksen julkaisijaan. Asia ratkeaa usein näin nopeammin, koska kantelun käsittely kestää useita kuukausia.
Tällä sivulla voit myös pyytää Traficomia selvittämään asiaa,
- jos verkkosivuston tai mobiilisovelluksen julkaisija ei ole antanut sisältöä sinulle sopivassa muodossa, vaikka olet pyytänyt sitä
- jos verkkosivuston tai mobiilisovelluksen julkaisija ei ole vastannut saavutettavuuspalautteeseesi kahden viikon aikana.
Voit tehdä kantelun tai selvityspyynnön tällä lomakkeella, sähköpostilla tai kirjeellä. Voit katsoa Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin yhteystiedot lomakkeen lopusta.
Voit tehdä vapaamuotoisen ilmoituksen myös seuraavilla tavoilla:
Sähköpostilla osoitteeseen
saavutettavuus@traficom.fi
Suosittelemme, että käytät suojattua sähköpostia. Näin on hyvä toimia erityisesti, jos kantelu tai sen liite sisältävät yksityisyyden suojaan kuuluvia tietoja. Suojattua sähköpostia voit lähettää tämän linkin kautta. (Ulkoinen linkki)
Kirjeellä osoitteeseen
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvonta
PL 320
00059 TRAFICOM