Valikko

Voit tehdä kantelun Liikenne- ja viestintävirasto Traficomille digitaalisesta palvelusta, joka ei täytä digipalvelulain saavutettavuusvaatimuksia tai palveluntarjoajasta, joka ei noudata digipalvelulain 3 tai 3 a luvussa säädettyjä vaatimuksia ja velvollisuuksia. Kantelun voit jättää myös nimettömänä.

Kannattaa olla aina ensin yhteydessä palveluntarjoajaan. Asia ratkeaa usein näin nopeammin, koska kantelun käsittely kestää useita kuukausia.

Voit myös pyytää Traficomia selvittämään asiaa,

  • jos palveluntarjoaja ei ole antanut sisältöä sinulle sopivassa muodossa, vaikka olet pyytänyt sitä 
  • jos palveluntarjoaja ei ole vastannut saavutettavuuspalautteeseesi kahden viikon aikana.

Huomioithan, että digitaalisen palvelun käyttökatkot tai muut tekniset toimintahäiriöt eivät ole digipalvelulain saavutettavuusvaatimuksia koskevia puutteita. Näissä tilanteissa kannattaa olla yhteydessä suoraan yhteydessä palveluntarjoajaan.

Voit tehdä kantelun tai selvityspyynnön tällä lomakkeella, sähköpostilla tai kirjeellä. Voit katsoa Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin yhteystiedot lomakkeen lopusta.

Voit tehdä vapaamuotoisen ilmoituksen myös seuraavilla tavoilla:

Sähköpostilla osoitteeseen

saavutettavuus(at)traficom.fi

Suosittelemme, että käytät suojattua sähköpostia. Näin on hyvä toimia erityisesti, jos kantelu tai sen liite sisältävät yksityisyyden suojaan kuuluvia tietoja. Suojattua sähköpostia voit lähettää tämän linkin kautta. (Ulkoinen linkki)

Kirjeellä osoitteeseen

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom

Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvonta
PL 320
00059 TRAFICOM